6 POWODÓW DLACZEGO KAŻDY SPORTOWIEC POWINIEN UNIKAĆ ALKOHOLU

6 POWODÓW DLACZEGO KAŻDY SPORTOWIEC POWINIEN UNIKAĆ ALKOHOLU

Czy polecam alkohol? TAK! Kiedy podczas treningu się skaleczysz i chcesz zdezynfekować ranę. W każdym innym przypadku alkohol jest dla Ciebie trucizną! Jeśli jesteś sportowcem nie ma żadnych, ŻADNYCH korzyści byś go spożywał! Ile razy słyszałeś o upadkach wielkich sportowców, którzy przez alkohol kończyli karierę lub roztrwonili swój majątek?!

Oto 6 powodów dlaczego każdy sportowiec nie powinien pić alkoholu:
#1 OPÓŹNIA REGENRACJĘ ORGANIZMU
#2 UPOŚLEDZA FUNKCJONOWANIE UKŁADU NERWOWEGO
#3 ZMNIEJSZA CZAS REAKCJI
#4 ZABURZA RÓWNOWAGĘ I KOORDYNACJĘ
#5 ZMNIJESZA SPALANIE TŁUSZCZU
#6 POWODUJE ZABURZENIA SNU

Pomyśl o alkoholu, jak o prezydenckiej eskorcie. Kiedy przejeżdża przez miasto cały ruch zostaje wstrzymany, dopóki prezydent wraz z eskortą nie przejedzie i nie pojawi się sygnał: ,,wszystko w porządku”! Tak samo jest z alkoholem. Organizm w pierwszej kolejności musi się go pozbyć, reszta przemian, praca hormonów, proces spalania tłuszczu, odnowy tkanek, właściwe funkcjonowanie układu nerwowego etc. WSZYSTKO zostaje zatrzymane!!!

KILKA FAKTÓW:

  • Jedna z badań wykazują, że jedna z drużyn rugby spożywając alkohol na kolację następnego dnia miała podwyższony poziom kortyzolu i estrogenu, a także obniżoną moc.
  •  Trzy drinki alkoholowe wystarczą do tego by obniżyć możliwości siłowe o 45% 12 godzin po ich spożyciu!
  • Picie alkoholu powoduje napady ,,wilczego głodu” co w konsekwencji zwiększa ilość spożywanych pokarmów = więcej kalorii = odkładanie się tłuszczu!
  • Weekend ,,ciężkiego” imprezowania kasuje tydzień ciężkiej pracy! NIE BĄDŹ GŁUPI

Nie wierzę, że po przeczytaniu tego tekstu nagle wszyscy staną się abstynentami. Dlatego ,,przedstawiam Ci kilka prostych porad jak maksymalnie zmniejszyć skutki spożywania alkoholu:
– jeśli chce już pić nie rób tego nigdy dzień przed meczem, ani po treningu
– staraj się nie zmniejszać przyjmowane dawki i do tego uzupełniaj organizm wodą z elektrolitami
– sącz pomału, nie wlewaj w siebie
– przyjmij po witaminę B
– wypij 5 szklanek zielonej herbaty w trakcie dnia
– nie mieszaj alkoholu z sokiem to trucizna w truciźnie
– zjedz dużo zielonych warzyw, a także ciemne owoce, jagody, maliny, truskawki

,,PICIE ALKOHOLU JEST ŁATWE. WYGRYWANIE MECZÓW NIE! PRAWDZIWI MISTROZWIE SĄ ŻĄDNI WYGRANEJ BARDZIEJ NIŻ WYPICIA ALKOHOLU!”TIM S. GROVER – legendarny trener m.in. Michaela Jordan, Kobego Bryanta, czy Dwaynea Wadea.

,,SPĘDZAŁEM DUŻO CZASU OBOK MICHAEL’A(JORDAN) WSPÓLNE WYJAZDY, BANKIETY, IMPREZY I ANI RAZU NIE WIDZIAŁEM BY PIŁ, BYŁ PIJANY…”JACK McCALLUM – amerykański dziennikarz sportowy, autor książki DREAM TEAM.

Pozdrawiam,
Artur Pacek

Please follow and like us: